Om foreningen

På denne side finder du:

Strandgårdens Ejerforening består af 32 husstande.

Strandgården består af Ejerforeningen og 3 andelsforeninger, som tilsammen danner Fællesarealforeningen, der vedligeholder nogle fællesarealer, vej, samt Boilerrummet som sender varme ud til os.

Fællesarealforeningens bestyrelse består af en repræsentant (typisk formanden) for hver af de fire foreninger.

Bestyrelsen

Bestyrelsen består af formand og kasserer samt yderligere to bestyrelsesmedlemmer. Der holdes bestyrelsesmøde minimum 4 gange årligt, og ellers efter behov. På møderne deltager også suppleant og intern revisor, der dog ikke har stemmeret.

Mads Kalum, nr. 74
Kasserer
Jens Erik Andersen, nr. 93
Bestyrelsesmedlem
Hanne Vognbjerg, nr. 85
Suppleant
Natasja Kilime, nr, 7
Intern revisor
Linda Mikkelsen, nr. 88

Foreningsmail: admin@strandgaardensejerforening.dk

Generalforsamlinger

Den ordinære generalforsamling afholdes hvert år i april måned. Her fremlægges og godkendes regnskabet for det forgangne år og budgettet for det kommende år, ligesom der vælges medlemmer til bestyrelsen, som varetager den daglige drift af foreningen.
Formanden aflægger sin årsberetning, og det er på generalforsamlingen at medlemmerne har lejlighed til at stille spørgsmål til bestyrelsens dispositioner i det forgangne år.
Desuden er det på generalforsamlingen, der fremlægges planer og træffes beslutninger.
Nedenfor finder du referater fra de afholdte generalforsamlinger.

Kontingent

Der opkræves kontingent fire gange årligt til betaling i månederne februar, maj, august og november. Kontingentets størrelse fastlægges sædvanligvis på generalforsamlingen i april, og er i øjeblikket fastsat således: Fra 01.01.23. til 30.06.23.

Ejerforening213,00 kr.
Fibernet Fibia*687,00 kr.
Fællesarealforening100,00 kr.
I alt pr. kvartal1.000,00 kr.
(*) Obligatorisk grundbeløb til Fibia, som opkræves via ejerforeningen.(TV-grundpakke)

Beløbet fratrækkes på evt. faktura fra Fibia i forbindelse med køb af TV eller Internet.

Fra 01.07.23. til 31.03.24.

Ejerforening900,00 kr.
Fibernet Fibia*000,00 kr.
Fællesarealforening100,00 kr.
I alt pr. kvartal1.000,00 kr.

Beløbet overføres til ejerforeningens bankkonto:

Bankkonto: 1551-0144703 Når beløbet betales, skal navn og adresse fremgå.

Regnskaber

Kassereren fører foreningens regnskab, og regnskabsperioden følger kalenderåret. Den interne revisor reviderer årsregnskaberne, som hvert år udsendes til medlemmerne i forbindelse med indkaldelsen til den ordinære generalforsamling. På generalforsamlingen godkendes regnskab, statusopgørelse og budget for det nye år. Nedenfor finder du regnskaber for de seneste år. Sidst i hvert regnskab findes budgettet for det efterfølgende år.

Vedtægter

Her finder du vedtægterne for Strandgårdens Ejerforening. Vedtægterne er de spilleregler, som driftsfællesskabet skal fungere under. Det er altså regler for, hvordan foreningen skal drives. Vedtægterne regulerer bl.a. forholdene omkring medlemskab, kontingent, ledelse, regnskab og revision. Foreningens vedtægter er senest revideret i april 2019.

Hvordan ændres vedtægterne?

Ændringer til vedtægterne kræver at de vedtages på en generalforsamling, hvor der er kvalificeret flertal. Dvs. at mindst 2/3 af det totale antal stemmeberettigede i ejerforeningen skal stemme for. Hvis der ikke opnås kvalificeret flertal, indkaldes der til en ekstraordinær generalforsamling. På den ekstraordinære generalforsamling kan forslaget vedtages, hvis 2/3 af de fremmødte stemmer for.